چگونه سالم تر باشیم

همیشه احساس مریضی می کنید؟ یا می خواهید وزن تان را کاهش دهید؟ یا فقط می خواهید حس بهتری در خودتان ایجاد کنید؟ خب ... هر مشکلی هم که داشته باشید امیدواریم این چگونه کمک تان کند که زندگی سالم تری داشته باشید.

۱

زندگی سالم ترهر روز حداقل مقداری میوه و سبزیجات بخورید. اگر چه توصیه می شود روزی ۵ واحد میوه و سبزیجات بخورید؛ گاهی اوقات خرید این همه میوه کمی گران تمام می شود. با این حال حتی اگر ۵ واحد میوه و سبزیجات در روز نمی خورید، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی سبزیجات در رژیم غذایی تان وجود دارد. این می تواند سوپ سبزیجات باشد یا اسموتی میوه یا سبزیجات کباب شده که همراه یک وعده غذایی می خورید، اما واقعاً وجود ترکیبی از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی مفید است.

۲

زندگی سالم ترمیزان قند مصرفی خود را کاهش دهید. این مرحله ممکن است بدیهی به نظر برسد با این حال خیلی از مردم نمی دانند چه مقدار قند در بعضی غذاهای خاص وجود دارد و از خطراتی که مصرف بالای قند به همراه دارد آگاه نیستند. خوردن غذاهای پر قند و شیرین، به مقدار زیاد، می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهد. بهتر است خیلی زود و قبل از اینکه دیر شود کنترل تان را روی میزان قندی که مصرف می کنید به دست آورید. کاهش قند در رژیم غذایی می تواند به سادگی قطع کردن مصرف نوشابه های گازدار تا کم کردن یک قاشق چایخوری از شکری که داخل چای می ریزید باشد.

۳

زندگی سالم تربه طور منظم ورزش کنید. باز هم ممکن است این مورد بدیهی به نظر برسد، اما بسیار مهم است. حتی اگر ورزش کردن را دوست ندارید باید این کار را انجام دهید و ورزش را بخشی از فعالیت های روزانه تان کنید. می توانید قدم بزنید، باشگاه بروید یا حتی در یک کلاس هنرهای رزمی ثبت نام کنید. ورزش را برای خودتان سخت و طاقت فرسا نکنید. اگر از ورزش تان لذت نمی برید هنوز انگیزه ای برای انجام آن ندارید و سخت می توانید آن را ادامه دهید. چیزی پیدا کنید که واقعاً از انجام آن لذت ببرید. به این معنی که به جای اینکه آن را از روی ترس انجام دهید، از آن لذت ببرید.

 

۴

زندگی سالم ترشادتر بودن به معنی سالم تر بودن است. کنار کسانی باشید که دوست شان دارید و کارهایی بکنید که از انجام شان لذت می برید. این کار شما را شادتر می کند و همه می دانند که شادتر بودن به معنی سالم تر بودن است.

۵

زندگی سالم تربه اندازه کافی بخوابید. کمبود خواب می تواند باعث ایجاد نوسانات خلقی و گیجی در طول روز شود. مقدار خواب کافی و سالم ۸ تا ۱۰ ساعت در شب است. پس اگر قرار است ۶ صبح بیدار شوید دیدن برنامه ای که ۱۱ شب تازه شروع می شود ایده خوبی نیست.

۶

زندگی سالم تربهداشت را رعایت کنید. کثیف بودن واقعاً سالم نیست و نه تنها روی ظاهر، بلکه روی اعتماد به نفس، طرز برخورد و سلامتی تان هم اثر می گذارد.

۷

زندگی سالم تردو بار در روز مسواک بزنید. باز هم این مورد ممکن است بدیهی به نظر برسد. اما بسیاری از افراد یا آن را فراموش می کنند یا اینکه شاید برایشان زحمت زیادی دارد که وقتی خوب و راحت در رختخواب هستند بلند شوند و مسواک بزنند. مسواک زدن به دندان ها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و دهان تان را تازه نگه می دارد و باعث می شود دندان های سالم و سفیدی داشته باشید. دو بار در روز مسواک زدن می تواند به مقدار زیادی شما را از مراجعه به دندان پزشک نجات دهد.

 

۸

زندگی سالم ترسعی کنید مقدار غذایتان را در هر وعده کم کنید. اگر می خواهید وزن تان را کاهش دهید و سالم تر زندگی کنید کم کردن وعده های غذا می تواند کلید این کار باشد. زیاد خوردن می تواند باعث نفخ یا سوزش سر دل شود. کم کردن غذا نه تنها برای زمان بعد از غذا مفید است بلکه در طولانی مدت هم باعث می شود از سلامتی بهره مند شوید.

۹

زندگی سالم تربه مقدار زیاد مایعات و آب بنوشید. میزان توصیه شده ۸ لیوان در روز است. این کار ممکن است سخت و تکراری باشد اما آن را انجام دهید. بله … آب هیجان انگیزترین نوشیدنی نیست اما ۱۰۰ برابر بیشتر از سایر نوشیدنی ها برایتان مفید است. آب بدن را به خوبی سم زدایی می کند. اگر قبل از غذا آب بخورید زیاد احساس گرسنگی نخواهید کرد و به طور طبیعی مقدار کمتری غذا خواهید خورد. همچنین آب حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است؛ در حالی که میزان کالری آن صفر است و واقعاً ماده با ارزشی است.

۱۰

زندگی سالم ترکمی زودتر از خواب بیدار شوید. زیاد خوابیدن خوب است اما بیش از حد خوابیدن باعث می شود در طول روز خسته و بی انرژی باشید. این که چگونه این اتفاق می افتد جالب است، اما سعی کنید ساعت خواب روزانه تان را تنظیم کنید و هر روز در ساعت خاصی به رختخواب بروید و در ساعت خاصی هم از خواب بیدار شوید.

 

۱۱

زندگی سالم تراگر سیگار می کشید سعی کنید آن را ترک کنید. این کار نه تنها خطراتی که برای سلامتی تان در آینده وجود دارد را کاهش می دهد، بلکه احساس خیلی بهتری خواهید داشت. اگر سیگار را ترک کنید به طور خودکار احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد.

۱۲

زندگی سالم تراز خوردن تنقلات و غذا های بی ارزش خودداری کنید و در مقابل هوس تان مقاومت کنید. بنابراین اگر در میان رژیم غذایی سالم و احساس عالی تان ناگهان شدیداً هوس شکلات کردید چه می کنید؟ آن را نادیده می گیرید. خوردن غذاهای شیرین باعث افزایش وزن، کاهش سلامتی و عذاب وجدان می شود. ممکن است هنگام خوردن این تنقلات احساسی عالی داشته باشید اما بلافاصله احساس گناه خواهید کرد و از خودتان خواهید پرسید که واقعاً ارزشش را داشت؟ همچنین ممکن است به خودتان بگویید :”من فقط می خواهم یک بیسکوییت بخورم”، با این حال یک بیسکوییت به سرعت تبدیل به سه بیسکوییت می شود و قبل از اینکه بفهمید می بینید کل بسته را خورده اید. تنقلات اعتیاد آور هستند بنابراین بهترین راه این است که در مقابل خوردن آنها مقاومت کنید و به جای آن میان وعده های سالمی مثل آجیل یا ماست بخورید.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz