چگونه برای کم کردن وزن، روزه بگیریم

فرآیند کاهش وزن برای هر فردی متفاوت است، برخی از افراد بدون اینکه تلاش کنند وزن کم می‌کنند. بعضی دیگر نیز برای وزن کم کردن نیاز به رژیم‌های غذایی سرسختانه و ورزش سنگین دارند. اگر شما هم می‌خواهید وزن کم کنید، ممکن است نیاز به روزه گرفتن داشته‌باشید. روزه‌داری می‌تواند به صورت جدی در مسیر کاهش وزن موفقیت آمیز به شما کمک کند و در عین حال می‌تواند مانند مانعی در جلوی شما قرار بگیرد. به منظور کاهش وزن باید بیاموزید که چگونه صحیح روزه بگیرید

۱

با پزشک خود صحبت کنید
با پزشک خود صحبت کنید و نظر او را بپرسید. حتی ممکن است مایل به رفتن به یک مرکز کاهش وزن یا ملاقات با یک متخصص تغزیه باشید. آنها می‌توانند یک برنامه کاهش وزن اختصاصی و با جزئیات کامل برای شما تهیه کنند و غذا‌ها و تمرینات خاصی را به شما توصیه کنند.

۲

محدودیت‌های خود را بدانید. اگر شما قند خون پایینی دارید و با غذا نخوردن دچار سرگیجه می‌شوید، بهتر است با آگاهی از این محدودیت‌ها و عاقلانه روزه بگیرید. صِرف اینکه شما تصمیم به روزه‌گرفتن دارید، به این معنی نیست که شما مجبورید از گرسنگی بمیرید! به عنوان مثال شما می‌توانید بعد از ساعت ۳ ظهرِ هر روز، روزه بگیرید.

۳

خودتان را وزن کنید
به طور منظم خودتان را وزن کنید. بوسیله وزن کردن خودتان با یک ترازوی دقیق، شما می‌توانید ببنید که وزنتان در حال کم شدن است و این روی روحیه شما برای ادمه کار تاثیر خواهد گذاشت. اینکار به شما اجازه می‌دهد که غذا خوردنتان را در زمان‌های بخصوصی کاهش دهید و تاثیر آن را بر روند کاهش وزن خود مشاهده کنید و بازدهی آن را ارزیابی کنید.

 

۴

آب بنوشید
هیدراته بمانید. اگر شما در حال حذف گروه‌های غذایی اصلی از برنامه غذایی خود هستید، حداقل به اندازه کافی آب بنوشید. این مهم است که به منظور جلوگیری از کاهش آب بدنتان هیدراته بمانید.

۵

ویتامین‌ها و مواد معدنی را به اندازه کافی دریافت کنید. اگر این به معنای مصرف مولتی ویتامین و خوردن میوه‌هاست، پس اینکار را انجام دهید. با این وجود، حذف یکسره مواد غذایی از لیست غذایی شما می تواند یک برنامه کاهش وزن خطرناک باشد.

۶

اعتماد به نفس
اختیار خودتان را در دست بگیرید. اگر احساس لغزش می‌کنید، به خودتان یادآوری کنید که به چه هدفی روزه گرفته‌اید. شما هم میخواهید سلامتی بیشتری داشته باشید و هم اینکه از لحاظ ظاهری بهتر به نظر برسید. هر دو اینها مهم هستند، و آن همبرگر ارزش اعتماد به نفس شما را ندارد!

نکات و هشدارها

قبل از اینکه روز بگیرید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. روزه گرفتن به معنای حذف تمامی غذا ها از برنامه غذایی نیست.
هرگز به خودتان آنقدر گرسنگی ندهید که ضعیف و سیاه سفید شوید! بدن شما برای تقویت خود نیاز به سوخت دارد.
اشتراک گذاری در:

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz