چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریم

زمستان که از راه می رسد روزهای سرد و بیماریها را هم با خودش می آورد. برای محدود کردن و جلوگیری از بیماری، بعضی از مردم واکسن میزنند، بعضی مولتی ویتامین میخورند و بعضی دیگر هم دستهایشان را به طور مداوم میشویند. ولی چند ماده ی غذایی وجود دارند که میتوانند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. پزشکان ۱۰ غذای برتر برای کمک به سیستم ایمنی بدن پیشنهاد میکنند که میتوانید در رژیم غذایی زمستانه تان بگذارید تا به جنگ بیماری ها بروید.

۱

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمتوت فرنگی
در حالیکه توت فرنگی ها در فصل خاص خودشان یعنی تابستان بسیار محبوب هستند، میتوانند در فصل های سردتر هم به بدن کمک کنند.
توت ها را به خاطر این پیشنهاد میدهند که آنها به طور طبیعی سرشار از ویتامین C هستند، برای جاگیر کردن توت در برنامه غذاییتان، انواع آنرا به غذاهایی مثل ماست، پنکیک و مافین ها اضافه کنید.

۲

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریملبنیات
تبدیل کردن ماست به یک وعده ی غذایی ثابت یک راه دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.
پزشکان میگویند:« لبنیات منبع خوبی برای ویتامین C، پروتئین و روی هستند، همچنین آنها دستگاه گوارشتان را از میکرب های بیماری زا در امان نگه میدارند»
ماست، یک عصرانه خوب و دلچسب است که میتوانید آنرا همراه با میوه هم استفاده کنید و یا از آن برای ساخت اسموتی استفاده کنید.

۳

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمعسل
با مقداری عسل، به سیستم ایمنی بدنتان کمک برسانید!
از عسل برای قرن ها به عنوان آنتی بیوتیک استفاده میشده و عسل مانع از رشد باکتری میشود.
مقداری عسل به چای اضافه کنید و آنرا بنوشید یا اینکه آنرا جداگانه روی یک نان تست بمالید و بخورید.
همچنین ایده خوشمزه ای است که مقداری آبلیمو و عسل و آب را مخلوط کنید و یک شربت عالی ضد میکروب میل کنید.

۴

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمقارچ
برای نگه داشتن سلامتی بدنتان، مقداری قارچ به سالاد و یا غذای اصلی خود اضافه کنید.
قارچ ها منابع خوبی برای ویتامین D هستند و همچنین به عنوان یک غذای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن استفاده میشوند.
همچنین محققان بالینی جدیدا کشف کرده اند که بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی یا تابش اشعه، پس از مصرف قارچ، نشانه هایی از بهبودی در آنها به وجود آمده است!

۵

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمزردچوبه
بنابر پژوهشهای انجام شده توسط متخصصان زردچوبه میتواند به مقابله با عفونت و سایر بیماری ها کمک کند، التهاب و سوزش معده را کاهش دهد و مشکلات گوارشی را برطرف سازد.
پس فراموش نکنید که زردچوبه را در انواع غذاها استفاده کنید. یکی دیگر از خواص ارزشمند زردچوبه حفظ حافظه شما از بیماری فراموشی است.

۶

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمسیب زمینی
سیب زمینی معمولا ماده خوشمزه ای است که می توانید تنوع غذایی بالایی با آن داشته باشید.
سیب زمینی ماده محبوب بسیاری از غذاهاست که میتواند به طور کامل ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.
به علاوه، راههای متفاوتی وجود دارد که آنهارا جزء برنامه غذایی روزانه خود کنید، پختن آنها همراه با کره یا سیب زمینی سرخ کرده راحت ترین و خوشمزه ترین راه است..

۷

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمزنجبیل
بنابر گفته های پزشکان، زنجبیل میتواند به سلول های ایمنی بدن ما در جنگ با آنفولانزا و بیماری ها کمک کند.
برای انجام دادن این کار، راههای متفاوتی وجود دارد که زنجبیل را جزء غذای روزانه مان قرار دهیم.
برای مثال زنجبیل خرد شده تازه را به سبزیجات اضافه کنید یا نوشیدنیها را با زنجبیل درست کنید، حتی میتوانید چای را با زنجبیل مخلوط کنید.
از زنجبیل در سس سالاد هم میتوانید استفاده کنید.

۸

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمسیر
اگر چه بعضی از مردم به شدت از طعم بد سیر بیزارند ولی درواقع سیر، سلامتی بدن را افزایش میدهد.
محققان کشف کرده اند که این ماده اولیه تشکیل دهنده بسیاری از غذاها، خیلی از باکتری ها و ویروس ها را میکشد.
همچنین هر وقت که امکانش بود سیر تازه بخورید، ولی برعکس هیچوقت کپسول ها یا مکمل های سیر را مصرف نکنید، پزشکان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که این کسپول ها هم کار سیر تازه را میکنند.

۹

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمنوشیدنی های گرم
چای داغ، یک نوشیدنی معمول برای همه مردم است، به خصوص در هواهای سردتر.
چای داغ، به بدن ما کمک میکند با بیماری ها مبارزه کند البته فقط این نیست، ولی به عنوان یک خاصیت اضافی، چای بدن شما را هیدراته میکند.
برای اضافه کردن مقادیر بیشتری چای به برنامه غذایی روزانه تان، صبحانه صبح را فراموش نکنید.

۱۰

چگونه از غذاهای زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیریمدارچین
این ادویه محبوب زمستانی، معمولا بسیاری خواص سالم به همراه می آورد.
دارچین حاوی روغن های ضروری است که به بدن کمک میکند زمان مبارزه با آنفولانزا یا بیماری را کاهش دهد و سریعتر درمان شویم .
در زمستان های سرد خوردن یک کاسه شیر برنج همراه با دارچین بسیار عالی به نظر می رسد.

اشتراک گذاری در:

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz