مزیت های لاستیک تیوپلس

موردی كه برای خودرو شخصی اینجانب در خصوص مزیت های لاستیكهای تیوبلس در مقایسه با لاستیكهای تیوپ دار اتفاق افتاد باعث انعکاس این تجربه به سایر دوستان شد.

چند ماه قبل با خودرو شخصی خود در حركت بودم. احساس اینكه یكی از چرخها كم باد است باعث توقف خودرو گردید.یكی از چرخهای جلو به شدت كم باد شده بود بطوریكه گیج باد فشار را ۱۵PSI نشان می داد.چرخ مذكور به دلیل اینكه قبلاٌ به دلیل پنچری از دیواره جانبی لاستیك دیگر امكان پنچری تیوبلس آن نبود مجبور به استفاده از تیوپ با توجه به نوبودن لاستیك شده بودم. عدم موقعیت مناسب پارك برای تعویض چرخ واصرار همراهان باعث شد تا یك مسافت ۳كیلومتری را حداكثر با سرعت ۵۰كیلومتربر ساعت به منظور ایمنی بیشتر وحفاظت از لاستیك طی نمایم.

پس از رسیدن به مغازه پنچرگیری متأسفانه لاستیك به حدی گرم شده بود كه به راحتی گرمای آن از نیم متری همراه با بوی سوختگی احساس می شد.گرمای لاستیك به حدی بود كه تماس دست با سطح لاستیك بیش از چند ثانیه امكان پذیر نبود.پس از جدا كردن لاستیك از رینگ،تیوپ از ۲۰نقطه حالت گزیدگی از طرف لاستیك پیدا كرده بود و دیگر امكان استفاده از آن امکان پذیر نبود.شكی نبود علیرغم اینكه با سرعت پایینی حركت كرده بودم طی مسافت بیشتر باعث تركیدگی تیوپ ولاستیك می گردید.لذا اهمیت تنظیم باد وعدم استفاده حدالامكان ازتیوپ مشخص می گردد .لذادر صورت شرایط خاص واضطراری درصورت استفاده از تیوپ; چرخ مذكوررابرای زاپاس قرار دهید.

امروزه از دلایل اصلی خودروسازان برای استفاده از چرخهای تیوبلس; ایمنی خودرو وجلوگیری ار تركیدن لاستیك است.در خودروهای امروزی به دلیل استفاده رانندگان از سرعت های بالا(بیش از ۱۰۰کیلومتردر ساعت) علاوه بر تیوبلس شدن چرخها;ارتفاع دیواره جانبی لاستیكها نیز كاهش یافته است.علت آن برای جلوگیری ازانعطاف زیاد لاستیك وگرم شدن آن است.در صورتیكه ارتفاع لاستیك زیاد باشد حركت لایه ها ی لاستیک باعث گرم شدن لاستیك می گردد.

چند پیشنهاد

۱٫ تنظیم باد چرخها علاوه بر مزیت های اقتصادی آن نظیر بالارفتن طول عمرلاستیك،كاهش مصرف سوخت و… باعث بالارفتن ایمنی رانندگی می گردد.

۲٫ با توجه به اینكه كاهش وافزایش چند PSI فشار تأثیرات منفی دارد واكثر گیج های باد آپاراتی ها،از تنظیم افتاده ونیاز به کالیبره شدن دارند،حتماٌ نسبت به تهیه یك گیج باد استاندارد برای تنظیم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائید.

۳٫ از تیوپ دار كردن چرخها خودداری کنید.مگردر شرایطی كه لاستیك نو بوده وامكان پنچری به صورت تیوبلس نباشد كه لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.

۴٫ در سفرهای طولانی فشار باد لاستیك بین ۲تا۳ psi بیش تر از حالت عادی در شرایط رانندگی در شهر باشد.

۵٫ لاستیك ها را مرتباٌ زیر وسیله نقلیه جابجا كنید(سواری هر ۳۰۰۰كیلومتر وباری هر ۵۰۰۰كیلومتر)

۶٫ تعویض لاستیك زمانی است كه عمق آج به ۶/۱ میلیمتر رسیده باشد.

۷٫ توصیه می گردد روی هر خودرواز یك نوع لاستیك استفاده گردد. در صورتیكه مجبور به استفاده از انواع لاستیك هستید،لاستیكهای رادیال را در محورهای عقب استفاده نمائید.

۸٫ حركات غیر عادی لاستیك از قبیل كشیدن به یك جهت ویا لرزش وغیره را جدی بگیرید.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz

iranpage

backlinkmy.com has expired

Because of this, the existing content of your website is not showing. If you are the registrant of this domain name and want to continue the use of your website, please contact iranpage with an email to iranpage@support.hostcontrol.com to renew the domain name.

iranpage