سیب زمینی و کاهش اشتها

سیب زمینی هم زمان دارای قندهای دیرجذب و فیبر است و به این دلیل یکی از مهم ترین غذاهای سیر کننده است. همچنین سیب زمینی تقریبا بدون چربی بوده و در مقایسه با دیگر غذاهای دارای کربوهیدرات بالا، بسیار سیر کننده است. سیب زمینی از نوع خاصی نشاسته تشکیل شده‌ که در برابر آنزیم‌های گوارشی مقاومت می‌کند. به این دلیل، هضم سیب زمینی سخت‌تر از سایر کربوهیدرات هاست. این امر، منجر به سرکوب اشتها شده و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. خوردن سیب زمینی تا حدود ۴ ساعت می تواند در انسان احساس سیری ایجاد کنند.

از سوی دیگر فیبرهای موجود در سیب زمینی در معده حجیم شده و جای زیادی می‌گیرند و این امر میل به خوردن و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید لاغر شوید سیب زمینی را به صورت آب پز، بخار پز یا تنوری بخورید، چرا که سیب زمینی پخته شده نسبت به سیب زمینی سرخ شده کالری بسیار کمتری دارد به طورثی که در هر ۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته شده ۸۵ کالری وجود دارد و حال آنکه سیب زمینی سرخ شده حاوی ۴۰۵ کالری می‌باشد.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz