سوالات رایج درباره امگا ۳

پرسش: من می‌دانم که اسیدهای چرب امگا۳ برای قلبم مفید اند ممکن است علت آن را توضیح دهید؟
پاسخ: اثر اصلی امگا۳ بر روی قلب هنوز تحت بررسی است، اما شواهد موجود نشان می‌دهند که اسیدهای چرب سبب کند شدن تشکیل پلاک در سرخرگها می شوند، سطوح تری‌گلسیرید را پائین می آورند، فشارخون راکاهش می‌دهند و منجر به کاسته‌شدن از خطر ایجاد اختلال ریتم قلبی می‌شوند که خود سبب مرگ قلبی ناگهانی می‌شود.
پرسش: کدام نوع ماهی‌ها یا غذاهای دریایی حاوی بیشترین میزان امگا۳ هستند؟
پاسخ: تمامی حیوانات دریایی حاوی این ماده هستند اما بیش‌ترین میزان آن در ماهی‌تن، ماهی‌آزاد، ساردین، ماهی کفال و ماهی سفید وجود دارد.
پرسش: آیا حیوانات دریایی تنها منبع این ماده می‌باشند؟
پاسخ: خیر شما می‌توانید امگا۳ را درانواع غذاهای حاوی سویا بیابید. همچنین درکانولا (کلزا)، گردو و بذرکتان و در روغن این مواد غذایی نیز وجود دارد. این غذاها حاوی اسید آلفالینولئیک هستند (LNA) که یک‌نوع اسید می‌باشد که در بدن شما تبدیل به اسیدهای چرب امگا ۳ می‌شود.
پرسش: برای بهره‌مندی از آثار مفید روغن‌های امگا ۳ چه مقدار از آنها را باید مصرف‌کنم؟
پاسخ: میزان مطلوب مشخص نیست. مصرف روزانه ۵/۰ تا ۸/۱ گرم از امگا۳ها ممکن است یک اثر پیشگیرانه داشته باشد. مصرف روزانه ۵/۱ تا ۳ گرم از LNA ها ممکن است مفید باشد. مصرف هفته‌ای دو وعده غذایی شامل ماهی این مقادیر مفید را تأمین می‌کند.
پرسش: آیا جهت اطمینان از دریافت کافی می‌توانم مکمل امگا۳ مصرف کنم ؟
پاسخ: مکمل‌های اسیدهای چرب امگا ۳ همان‌گونه که در تحقیقات اخیر نشان داده شده است، موجب کاهش خطر بیماری قلبی‌عروقی می‌شوند. ولی ممکن است بهتر باشدکه این مواد را در غذا مصرف کنید. اگر شما در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری هستید یا دارای تری‌گلسیرید خیلی بالا می‌باشید، می‌توانید با پزشک خود در مورد مصرف این مکمل‌ها مشورت کنید.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz