رژیم غذایی مناسب برای فشار خون بالا : چه بخورید، چه نخورید

به گزارش واحد سلامت صفحه ایران ، اولین قانون کاهش فشار خون بالا ,کاهش مصرف نمک است. اما برخی مواد غذایی خاص  باید در رژیم غذایی باشد و برخی مواد باید نباشد در این بخش مواردی را به اختصار متذکر می شویم:


۱) سبزیجات: مصرف سبزیجات یک گزینه سالم است. توصیه می شود از این سبزیجات استفاده کنید. مصرف سبزیجات برگ سبز تیره به پایین آوردن فشار خون کمک زیادی میکند

۲) کافئین: کافئین در فرم  نوشیدنی های گازدار و یا قهوه برای بیماران فشار خونی توصیه نمی شود

۳) مصرف الکل را محدود کنید: نه تنها مصرف الکل بیش از حد  فشار خون را بالا میبرد، بلکه مصرف بیش از حد آن BP را افزایش می هد.

۴) کاهش نمک: محدود کردن سدیم  به کنترل فشار خون بالا کمک می کند   پنج گرم نمک  معادل یک قاشق چای  در روز توصیه می شود.

۵)  شیر خامه گرفته: برای کاهش فشار خون  یک لیوان شیر روزانه بسیار خوب است. شیر خامه گرفته دارای  کلسیم و ویتامین D است.  به کاهش فشار خون  و تقویت استخوان ها کمک میکند. علاوه بر این،  به کاهش بیماریهای مختلف قلبی عروقی کمک میکند

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz