راهنمای جامع جهت مادران باردار

۱- مصرف نوشیدنیهای کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه های گازدار را به ۲ لیوان در روز محدود کنید. زیرا می تواند موجب تولد نوزاد کم وزن یا تولد نوزاد با عوارض عصبی شود. مصرف زیاد دم کرده های گیاهی مانند گل گاوزبان و نعناع نیز توصیه نمی شود.
۲- از مصرف الکل و استعمال دخانیات شدیدا پرهیز نمائید.
۳- از مصرف شکلات، غذاهای شور و غذاهای چرب، سوسیس و کالباس پرهیز نمائید.
۴- حداقل هفته ای یک یا دو نوبت از ماهی و غذاهای دریایی استفاده نمائید در غیر اینصورت روزانه یک عدد کپسول امگا ۳ یا کپسول روغن ماهی استفاده نمائید.
۵- روزانه ۱۵-۱۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار گیرید.

اشتراک گذاری در:

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz