خیار و لاغری

خیار برای لاغری و کاهش وزن

مقدار بالای آب (۹۵% حجم خیار را آب تشکیل می دهد) و مواد معدنی و همچنین کالری کم خیار (هر ۱۰۰ گرم خیار تنها ۱۳ کالری دارد که جز کم کالری ترین خوراکی ها محسوب می شود) آن را برای رژیم های لاغری مناسب ساخته است. همچنین مقدار قابل توجهی فیبر دارد که در افزایش احساس سیری نقش داشته، جذب ریز مغذی ها را تسهیل کرده و برای بهبود روند هضم غذا و دفع مواد زائد جمع شده در روده ها بسیار لازم است. علاوه بر این خواص مدر و ضدالتهاب خیار به کاهش احتباس آب در بافت های بدن کمک می کند تا تورم کاهش یابد و کاهش وزن تسهیل شود. بنابراین سعی کنید هر روز خیار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

استفاده از خیار به عنوان یکی از اجزای اساسی در تهیه سالادها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. خوردن یک سالاد خیار کم کالری قبل از غذا باعث ایجاد احساس سیری و ارسال سیگنال های «سیری» به مغز شما می شود، به همین دلیل در خوردن غذای اصلی زیاده روی نخواهید کرد. می توانید با مخلوط کردن خیار و گوجه فرنگی خرد شده و افزودن مقداری ریحان و آبلیموی تازه یک سالاد کم چرب و کم کالری تهیه کنید. مخلوط تکه های خیار با اسفناج و فلفل قرمز و افزودن تعداد انگشت شماری برگ نعنا، برای بهتر شدن عطر و بوی سالاد، نوید یک سالاد سیر کننده سالم را می دهد.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz