تغذیه کنکوریهای مضطرب

تغذیه افراد در کاهش اضطراب کنکورشان نقش بسزایی دارد ، درشبهای نزدیک به کنکورمصرف انواع شیرینی ، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی های گازدارممنوع و خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل مفید می باشد

کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود موز و مقداری کشمش مصرف کنند.

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، پروین افشار عضو انجمن تغذیه ایران، ضمن اشاره به اینکه رعایت الگوی تغذیه ای در دانش آموزان کنکوری اهمیت ویژه ای دارد، افزود: مصرف صبحانه در روز کنکور اهمیت ویژه ای دارد و بهتر است برای افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

وی یادآور شد: بررسی های دانشمندان نیز نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر مثبت در کیفیت خواب شب امتحان مفید است و توجه والدین به این موضوع مهم اثرگذاری بهتری را به دنبال دارد.
افشار، با اشاره به اینکه مصرف نان، پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک عدسی به آرامش روز امتحان کمک می کند، افزود: خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب امتحان بسیار موثر است.
این کارشناس مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، تصریح کرد: کنکوری ها از مصرف انواع شیرینی ، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی های گازدار در شب امتحان خودداری کنند زیرا این مواد در خواب شب امتحان تاثیر منفی دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس مصرف ماست ترش و دوغ ترش در ساعات قبل امتحان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چراکه این مواد خواب آور است اما خوردن ماست شیرین اشکالی ندارد.

افشار، خاطر نشان کرد: تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه ها به کاهش استرس امتحان کمک می کند./ا

اشتراک گذاری در:

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz