برترین غذاهای کاهش وزن

با خوردن غذاهای مفید و خوشمزه لاغر بمانید!

شما میبایست همیشه غذاهایی مصرف نمایید که سبب ساختن استخوان ها شده و مانع بروز بیماری های مزمن گردد همچنین سبب تقویت بینایی و بهبود عملکرد مغز شوند.جالب است غذاهایی با این ویژگی سبب باریک شدن اندام شما نیز میگردند.لیستی از این غذاها عبارتند از:

لوبیا سفید

یک فنجان لوبیا حاوی ۱۵ گرم پروتئین است و چربی اشباع شده که سایر منابع پروتئینی همچون گوشت قرمز دارند؛ را ندارد.

جو

جو سرشار از فیبر است و یک وعده آن میتواند احساس سیری کامل به شما بدهد. نیم فنجان جو حاوی ۴٫۶ گرم نشاسته مقاوم است که سوخت و ساز بدن را بالا برده و چربی را میسوزاند.

آوکادو

اسید اولئیک یک ترکیب از چربی های اشباع نشده ای است که در آوکادو موجود است. این ترکیب گرسنگی شما را فروکش مینماید و میل شما به خوردن غذاهای زیا را کاهش میدهد.با شروع خوردن یک چهارم از آوکاو میتوانید بمرور زمان از بین رفتن چربی های شکم خود را مشاهده نمایید.

ماهی قزل آلا

منبع غنی از پروتئین و فاقد چربی های مضر برای چاقی است.با این وجود ۵۰% از زنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال نمیدانند که چفذر این ماده برای آنها مفید و مغذی است.این ماهی چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد و همانطور که گفتیم سرشار از پروتئین است.تحقیقات نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی خود از این نوع ماهی استفاده نموده اند خیلی بیشتر از سایر افراد وزن کم نموده اند.

زغال اخته

بهترین راه حل برای ضد پیری است. یک فنجان کامل ۸۰ کالری و ۴ گرم فیبر دارد.

کلم بروکلی

بصورت خام یا پخته بسیار برای جلوگیری از سرطان موثر است و یک وعده کامل آن کمتر از ۳۰ کالری دارد اما منبع غنی از فیبر است و بسیار به کاهش وزن کمک شایانی میکند.

برنج قهوه ای

منبعی سرشار از فیبر است و جایگزین مناسبی برای برنج سفید محسوب میشود. نصف فنجان آن حاوی ۱٫۷ گرم نشاسته مقاوم یا کربوهیدرات سالم است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی های اضافه را میسوزاند. بعلاوه برنج قهوه ای سنگین ولی فوق العاده کم کالری است.تحقیقات نشان میدهد که با خوردن غذاهای سنگین کم کالری ۶ برابر سایر کسانی که تنها غذاهای کم کالری می خورند وزن کم کنید.

گلابی

حاوی فیبر زیادی است و توصیه میشود که حداقل روزی ۳ گلابی بخورید.ضمنا قبل از مصرف کاملا ان را شسته و در صورت امکان با پوست مصرف نمایید چراکه پوست آن منبع کاملی از فیبر میباشد.

گریپ فروت

خوردن نیمی از یک گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میتواند در هر هفته وزن شما را نیم کیلو کاهش دهد.ضمنا منبع خوبی از پروتئین است و ۹۰ درصد آب بدن را نیز تامین میکند.

لوبیا قرمز

نیم فنجان از لوبیای قرمز حاوی ۲ گرم نشاسته مقاوم است که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی میکند.

بادام

این نوع آجیل منبع غنی از چربی های سالم است که در چربی سوزی به شما کمک میکند.

چای سبز

به شما در کاهش وزن کمک کرده و ضمنا آب مورد نیاز بدن شما را تامین میکند. ضمنا حاوی آنتی اکسیدان است که بسیار برای پوست مفید است و بعلت بالا بردن دمای بدن سوخت و ساز بدن و مصرف کالری بدن را بالا برده و سبب لاغری میشود.

عدس

منبع غنی از پروتئین و فیبر است.نصف فنجان عدس حاوی ۳٫۴ گرم نشاسته مفاوم است که ر چربی سوزی و لاغری بسیار مناسب است.

موز

به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند. ۱۲٫۵ گرم نشاسته مقاوم دارد که به لاغری و افزایش چربی سوزی بدن کمک میکند.

تخم مرغ

منبع غنی از پروتئین برای یک صبحانه کامل است و اشتها را مهار میکند. تحقیقات نشان میدهد کسانیکه روزانه یک تخم مرغ مصرف مینمایند دوبرابر سایرین وزن کم میکنند.در مورد کلسترول آن نیز نگران نباشید چرا که تخم مرغ کلسترول خوب دارد.

شکلات تلخ

خوردن کم کم شکلات تلخ بعلت دیر هضم بودن اشتهای شما را کاهش داده و میل شما بخوردن شکلات را نیز کاهش میدهد.

پرتقال

۵۹ کالری دارد و بسیار بسیار فیبر داشته و اشتهای شما را نیز کاهش میدهد و شما را مدت ظولانی سیر نگه میدارد.

سیب زمینی

درست است که سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است ولی میزان کربوهیدرات یک سیب زمینی کمتر از کربوهیدرات سه نان سفید است. بعلاوه سیب زمینی منبع غنی از نشاسته مقاوم است که سبب افزایش چربی سوزی میشود.

پنیر

پنیر بز تازه و پنیر فتا حاوی اسید چرب است که به شما احساس سیری داده و میزان بیشتری چربی میسوزاند.

شیر کم چرب

میزان زیادی اسید چرب دارد و همچنین سرشار از پروتئین است و شما را سیر میکند. و بعلاوه حاوی کلسیم است. خوردن کلسیم به چربی سوزی کمک شایانی میکند.

اشتراک گذاری در:

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz