سونی واحد پلی‌استیشن قصد دارد 5 گیم برای دارندگان گوشی‌های هوشمند روی آی او اس و اندروید بسازد.

اهداف سونی از تولید ۵ گیم برای گوشی‌های موبایل

به گزارش صفحه ایران به نقل از خبرآنلاین، پس از آشکار شدن نقشه‌های نینتندوی ژاپن برای گرفتن بخشی از سهم بازار پیم روی موبایل، سونی که نمی‌خواهد از این بازار عقب بماند، با تعریف استراتژی جدیدی اعلام کرد تا پایان ۲۰۱۸ از طریق زیرمجموعه خود به نام ForwardWorks 5 بازی روی موبایل را راهی بازار می‌کند.

ژاپن و بازار آسیا اولین هدف سونی از ساخت بازی‌های مذکور است.

موسسه Newzoo اخیراً در گزارشی اعلام کرد ۵۰ درصد بازار ۱۲٫۴ میلیارد دلاری گیم ژاپن متعلق به بخش موبایل شده است و سونی به‌عنوان سازنده کنسول، ۳۸ درصد از سهم کل بازار گیم را در اختیار دارد و نمی‌خواهد بازار موبایل را از دست بدهد.

جمعه گذشته  سونی محصول پلی‌استیشن واقعیت مجازی خود را برای فروش عرضه کرد و در کنار آن مدل جدید و به‌روز شده کنسول پلی‌استیشن ۴ را نیز راهی بازار پرفراز و نشیب کرد تا بتواند باقدرت خود را نگه دارد.

وال استریت در این زمینه نوشت سونی در فاز اول قصد تولید نسخه موبایلی بازی‌های The Last Guardian، Hot Shots Golf و IQ: Intelligent Qube را دارد و BGR نیز از بازی‌های Uncharted، God of War، Infamous و Ratchet & Clank نام‌برده است.

درواقع سازندگان کنسول، به بازی‌های موبایلی به‌عنوان منبع جدید درآمدزایی می‌نگرند و سال گذشته نینتندو در قراردادی با DeNA چند بازی موبایلی را توسعه داده و راهی بازار کرد و امسال نینتندو با همکاری نیانتیک بازی پوکمون گو را راهی بازار کرد که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت. از سوی دیگر نینتندو در سپتامبر و در جریان رونمایی از آیفون‌های جدید خبر اجرای بازی سوپر ماریو روی آی او اس را نیز داد و همه اینها باعث شد تا سونی استراتژی خود از تمرکز روی کنسول به‌سوی بازی‌های موبایلی را عملی کند.

به گفته تحلیلگران سونی قدرت نینتندو را در بازار گیم موبایل ندارد و به همین خاطر ممکن است چندان هم موفق نشود.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz