آموزش ورزش عضلات صورت

ورزش راهی خوب برای به حرکت درآوردن ماهیچه ها، کاهش سایز و جلوگیری از پیر شدن پوست است. یک رژیم غذایی خوب، مقدار زیادی آب و ورزش منظم باعث می شود جوان تر به نظر برسید. انجام ورزش یا یوگای صورت یک راه طبیعی برای سفت کردن عضلات صورت و کاهش چین و چروک است و باعث جوان تر به نظر رسیدن است. تقریباً ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارد که ورزش دادن به آنها برای از بین بردن فشار چشم و گرفتگی گردن و تنش ماهیچه های صورت مفید است. این ورزش های صورت را روزانه انجام دهید و ببینید که پوست و ماهیچه های صورت تان فقط درعرض چند هفته، شروع به سفت شدن می کنند.

۱

ورزش عضلات صورتفضایی در خانه تان پیدا کنید که در آنجا تنها و راحت باشید. ورزش عضلات صورت را هم مانند بسیاری از ورزش های ایزومتریک، ممکن است در ابتدا نتوانید خیلی ماهرانه انجام دهید. روی یک صندلی بنشینید و در یک وضعیت درست قرار بگیرید.

۲

ورزش عضلات صورتقبل از شروع ورزش عضلات صورت، گردن تان را بکشید. همه این حرکات باید به آرامی انجام شود و در حین آنها نفس عمیق بکشید. چند بار سرتان را به سمت پایین خم کنید و دوباره به سمت بالا برگردانید.
به آرامی چانه تان را روی استخوان یکی از شانه هایتان قرار دهید و آن را از روی قفسه سینه تان عبور دهید تا به شانه دیگرتان برسید.
وقتی چانه تان را روی شانه تان قرار می دهید ۵ ثانیه آن را نگه دارید. این حرکت را دوبار تکرار کنید.
سرتان را به سمت راست خم کنید، مانند اینکه بخواهید با گذاشتن سر روی شانه استراحت کنید. آن را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. این حرکت را برای سمت چپ هم انجام دهید. گردن تان را به وضعیت طبیعی برگردانید و یوگای روزانه صورت تان را شروع کنید.

۳

ورزش عضلات صورتدر حالی که صورت تان را ثابت و روبه جلو نگه داشته اید به سمت راست نگاه کنید. ۵ ثانیه نگه دارید و سپس چشم تان را به سمت چپ حرکت دهید و باز هم ۵ ثانیه نگه دارید. ۵ ثانیه به سمت بالا نگاه کنید و ۵ ثانیه به سمت پایین. سپس چشم تان را به صورت مورب به همه جهت ها حرکت دهید و در هر جهت ۵ ثانیه نگه دارید. هر جهت را ۲ تا ۱۰ بار تکرار کنید.
این ورزش چشم می تواند افتادگی پلک را کاهش دهد و اگر به مدت طولانی با کامپیوتر کار می کنید یا تلویزیون تماشا می کنید، به کاهش خستگی چشم تان کمک کند. این تمرین ها را می توانید با چشم بسته هم انجام دهید.

۴

ورزش عضلات صورتزبان تان را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و آن را به مدت ۶۰ ثانیه در این وضعیت نگه دارید.

۵

ورزش عضلات صورتابرو هایتان را بالا ببرید و ۵ ثانیه نگه دارید. چشم هایتان را تا جایی که می توانید باز کنید و لب هایتان را روی هم فشار دهید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

 

۶

ورزش عضلات صورتچشم هایتان را جوری که انگار تعجب کرده اید تا جایی که می توانید باز کنید. سعی کنید ابروهایتان را بالا نبرید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

۷

ورزش عضلات صورتبه سقف نگاه کنید. لب هایتان را جمع کنید انگار که می خواهید چیزی را ببوسید. این حالت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و ۵ بار آن را تکرار کنید.
در حالی که به سقف نگاه می کنید زبان تان را ۵ بار بیرون بیاورید. این مجموعه حرکات باعث کشیده شدن و تقویت عضلات گردن تان می شود. گردن تان را به وضعیت طبیعی برگردانید تا ورزش ها را ادامه دهید.

۸

ورزش عضلات صورتنفس عمیق کشیدن را تمرین کنید. هر بار که نفس تان را فرو می برید لب هایتان را طوری که انگار می خواهید عمل دمیدن را انجام دهید، جمع کنید. این کار را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه انجام دهید.

۹

ورزش عضلات صورتسه تا از انگشت هایتان را بالای استخوان گونه قرار دهید و به آرامی فشار دهید. در این حالت لبخند بزنید تا استخوان گونه تان تا جایی که ممکن است بالا بیاید.
این ورزش را برای هر طرف صورت تان ۳ بار انجام دهید و هر بار ۵ ثانیه نگه دارید.

 

نکات و هشدارها

قبل از انجام تمرینات دست هایتان را بشویید. دست زدن به صورت می تواند باعث چرب شدن و کثیف شدن صورت تان شود که آن هم باعث ایجاد جوش می شود.

اشتراک گذاری در:
کلمات کلیدی :

تبادل نظر

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz